söndag, oktober 26, 2008

Bröllopsfoto

Ja vem hade kunnat tro det? I fredags morse fick jag en förfrågan om jag kunde ställa upp och ta lite bilder på ett bröllop, den ordinarie fotografen var tvungen att lämna återbud. Min första tanke var något i stil med "aldrig i livet" men efter att ha funderat lite kom jag fram till att det knappast kan bli sämre bilder än inga alls och det vore väl kul med en utmaning? Så jag tackade ja!

I fredags var jag alltså förbi FotoKungen på medborgarplatsen och skaffade en blixt, jag förstod att jag inte skulle komma långt utan blixt i mörktrökiga Sverige en molnig oktoberdag utan möjlighet att använda stativ. Det blev en SB-600.

Innan vigseln gick jag in och hörde med prästen om det var okej att jag använda blixt och med brudparet om det var okej att jag rörde mig framme vid altaret. Sedan var det bara att fota loss. Såhär i efterhand vet jag att jag skulle ha pressat ned ISO talen något för att slippa grynighet i bilderna men för att vara en första porträttfotografering känns det ändå okej.

5 kommentarer:

admin sa...

Du är så fantasiskt duktig, kanske du är på fel plats... du kan ju alltid fota som hooby.
Jag utgår från att du tagit bilden du lagt på bloggen, väldigt fin.

//Sara

Anonym sa...

Strongt jobbat!

/Jonas

Akke sa...

Ser ut som om generna kommer fran Pa-:). Tjusigt jobbat.

Unknown sa...

Tack =)

Anonym sa...

Jättekul Erik!!!
Att du tar fina bilder har jag sett, roligt att du nu också fått i uppdrag att glädja andra med dem. Antar att de blev helt nöjda!
Ja helt klart gener från din far - grattis och god fortsättning!!!
/Ma