söndag, februari 28, 2010

Certifierad mjukvaruarkitekt, Sundblad & Sundblad

Min arbetsgivare har gett mig möjlighet att vidareutbilda mig hos Sundblad & Sundblad som tillsammans med Microsoft håller i fem sammankomster á två dagar och där man i slutet har möjlighet att inför en panel motivera ett lösningsförslag och tillgodogöra sig titeln "certifierad mjukvaruarkitekt". Det känns väldigt kul och jag ser fram emot att få sätta tänderna i kursmaterialet. Jag har tidigare jobbat på relativt låg nivå med programering och vissa egenkonstruerade flöden innefattande två eller tre servrar, jag har fokuserat mer på n-tier architecture inom applikationen, men nu kanske jag får möjlighet att se på helheten lite mer och det är extremt skoj! Första träffen är 8-9 mars.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande Erik, grattis, jag gläds med dig. Lycka till! Kram / ma

admin sa...

Roligt, deet är kul att utveckla sig. Skulle vilja efterlysa lite mer aktivitet på bloggen, gärna bäbisinspirerat, vad händer, hur mår ni?

Kram Sara

Unknown sa...

Ja jag antar att det är officiellt nu iochmed din kommentar. Det finns inte några planer just nu på att öppna en bebisblogg men vem vet. Jag är inte jättesugen på att dela med mig till internets alla användare.