lördag, november 12, 2011

En lyckad dag på Skansen

Ännu ett lyckat besök på Skansen. Jag är lite förundrad över vilken hög lägstanivå mina besök på Skansen har, aldrig har jag blivit missnöjd och de jag varit där med ha alltid varit nöjda. Nu var vi där med min syster och hennes familj samt min bror med fru och som vanligt åt vi lunch på restaurang Solliden -som är väldigt populär även bland andra småbarnsfamiljer vad det verkar.

Kungens konung (eller drottning) såg lite bedrövad ut i sin inhägnad. Vad finns det att fundera på hela dagarna, planera en flykt månne?

Hur många björnar kan bo ihop utan att bita huvudet av varandra? Minst fem iallafall vad jag kunde räkna till. De gillar tydligen äpplen som snacks.

Den som lyckas inkorporera snickarglädje i en timmerkåk tycker jag lyckats väldigt bra. Tiden har väl iochförsig gjort sitt till?

Dagen avslutades med middag ifrån Thaikiosken hemma i Täby kyrkby. Klockan åtta är jag redo att gå och sova...

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara bilder, det syns att ni hade det bra! / ma