torsdag, augusti 16, 2012

Sommaren 2012

Äpplena mognar och det är ungefär två veckor kvar tills jag ska börja jobba igen. Den här sommaren påminner mig om de bekymmerslösa somrarna i högstadiet, så bra har den varit. Troligtvis den bästa sommaren hittills faktiskt. Vädermässigt tycker jag att den har varit bra, när det har regnat så har det regnat rejält och gått över väldigt snabbt, inga segdragna duggregn. Ekonomiskt har det också varit ganska bekymmerslöst, semesterlön och föräldrapengen trillar in enligt plan men nu efter flytten finns det förstås fler hål att stoppa slantarna i.

Frågan är väl om det inte är brottsligt att ha det såhär bra. Det känns onekligen som att något ont måste komma snart för att väga upp allt det goda.

Till och med bilen har skött sig! Vi har hunnit med några resor inom Sverige till Hallsberg och Dalarna, vi kommer även hinna med en tur till Karlstad innan det roliga är över. Synd att vi inte hann med Östergötland men man ska väl spara något till hösten också?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt det låter, då har ni väl laddat inför hösten.

Själv är jag sååå less på detta regnande, kanske får flytta till sydligare breddgrader, iallafall tillfälligt.

//Sara

Unknown sa...

Ja men så kommer dagisbacillerna och så är man tillbaka där man började ;) Nej riktigt så illa är det inte men jag har svårt att se fram emot det oundvikliga mörkret som kommer så sakteliga.

Kan vi inte rotera jorden något så att vi får solen lite längre norrut?