söndag, januari 12, 2014

Snö...

Japp, vinterns andra omgång med snö föll i fredags. Det har varit en ganska varm och snöfattig vinter hittills. Jag känner mig ganska dränerad på energi. Vi gick upp tidigt som vanligt, har rivit ett innertak för att sätta upp nytt och helt. Idag köpte jag skivorna till det nya taket och det var väldigt avkopplande att få åka till bygghandeln själv en sväng.

Nu med snön har jag bestämt att låta cykeln stå ett tag och skaffat månadskort på lokaltrafiken. Det enda problemet jag haft var när skruven vid pakethållarens fäste gick av, den var inte ordentligt åtdragen och nu har jag dämpat batteriet med ett sittunderlag så att det inte slår lika mycket när jag för sent får syn på tjälskotten. Men "cykelvägarna" häromkring är bitvis riktigt dåliga och inte särskilt väl lämpade för pendling med 90-graderskurvor och dålig sikt i korsningarna, särskilt de anslutande gatorna till Täbyvägen/Enebybergsvägen där man spelar roulette vid varje korsning. Men det ska ändå bli kul att få ta fram cykeln igen när våren kommer, vintern är sällan ideal för cykellek till skillnad från sommaren.

Inga kommentarer: