måndag, mars 21, 2011

Rut nio månader

Inte så lilla Rut fyllar snart ett år så det kanske är dags att få upp en andra bild här. Hon har börjat krypa omkring och utforska världen, än så länge mest i närheten av mamma och pappa men behovet av att hålla koll på små fingrar i närheten av eluttag och dörrspringor har helt klart ökat. Och snart är det min tid att vara föräldraledig, 120 dagar mellan mitten av april och inskolningen på dagis i augusti.

Rut har börjat äta lite själv. Mest smörgås, kiwi och apelsin men hon dricker inte vällingen själv än och det är nog den mysigaste tiden på dygnet. Hon sover oftast bra på nätterna men inte alltid på dagarna som hon kanske behöver. Det finns så mycket att upptäcka nu när hon kan krypa antar jag?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar bild. Tänk vad tiden går - hon har redan fördubblat sin ålder (om man räknar från första början). Vilken mysig o intensiv tid ni har nu, och den blir bara mer o mer. Kram från farmor

admin sa...

Hej!

Vilken jättefin bild, det är kanske inte svårt med det motivet =). Vad har du för kamera, (nyfiken i en strut, tittar ut Sara)?

Kram Sara

Unknown sa...

Tack! Ja det är nästan så man undrar vad vi ska hitta på nu i sex år till dess att hon börjar skolan? Men det ger sig väl.

Bilden är tagen med min Nikon D80 och ett fast 50mm objektiv. Jag borde inte använt så kort skärpedjup ser jag nu, det hade varit trevligt att få med örat åtminstone.

Kram