måndag, juni 20, 2011

Henrik & Karin 18/6 2011

Min bror har gift sig! Efter att ha levt i synd i nära 10 år har han nu gift sig med Karin. Så nu finns det inga ungkarlar/ungmö kvar i vår ursprungliga familj. Bröllopet var naturligtvis fantastiskt med den bästa mat och dryck, dessutom växlade vädret från grådaskigt småregn till strålande sol precis i tid (dagen efter regnade det igen). En bit som jag uppskattade var att det var barnfritt så vi vuxna fick möjlighet att umgås helt på egen hand. Rut var i goda händer hos Idas föräldrar.

Under dagen passade jag på att fotografera lite och ett par av bilderna blev ganska skapliga, i Kyrkan saknade jag min SB600 blixt men annars var jag ganska nöjd med mitt fasta porträttobjektiv som jag valt för dagen. Här kommer ett litet urval, porträttbilden på Henrik är 2592x3872 pixlar 300dpi, för att alla som vill ska kunna skriva ut en egen affisch, nej men jag blev ganska nöjd med ljuset på den bilden. Inga av bilderna är retuscherade.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Kul hade vi och vi är nöjda, speciellt med tanke på hur kul alla verkade ha.

Bilden går även att få signerad :)

/Henrik+Karin

Anonym sa...

Ja en helt fantastisk dag blev det. Bra planerat och som sagt även bra väder. En dag att minnas.
Fyra bröllop och en glad mor/svärmor

Anonym sa...

Hm ska nog beställa en signerad plansch (hur stavas det). Jättefina bilder Erik, men hur svårt är det med de motiven ;)
Ja, det var verkligen en fin dag.

//Sara