lördag, juli 02, 2011

XMLChess

Nästa version av XMLChess skulle innehålla server side rendering (drag -> XHTML), drag-n-drop för att flytta pjäser (webbtjänst + java script) och en del annat smått och gott. Allt var klart sånär som att jag skulle testa att lägga upp applikationen hos min hosting leverantör. Tyvärr tillåter de inte rekursion i .NETs XSLT motor... resultatet blev att processen slogs ned utan reson. Så nu sitter jag här med ett oanvändbart schackspel (tanken var naturligtvis att två spelare skulle kunna mötas online). Men det har varit ett kul projekt och jag är glad att jag nu tar mig tid att sammanfatta så att jag kan släppa det. Jag skulle kunna försöka anpassa XSLT biten så att den passar någon annan motor men det känns som att det vore att dra det hela lite för långt, XSLT är bra till mycket men eftersom språket saknar arrayer blir det ganska knöligt.

Inga kommentarer: