måndag, april 30, 2012

Tvåbarnsförälder

Ja nu är snart Valter två månader och Rut två år så då är det väl dags att sammanfatta den nya familjesituationen. Jag minns inte riktigt hur den var innan Valter men vad jag kommer ihåg var Rut lugnare och mer lätthanterlig, hon lyssnade på -och gjorde, som hon blivit tillsagd. Den Rut finns inte mer. Nu har en ny person tagit hennes plats som nästan aldrig lyssnar eller gör som hon blir tillsagd, trotsig från morgon till kväll. Men det är mysigt... Och Valter? Ja han ligger i ett hörn och sover.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lite trött och sliten blir man. Jag kör hårt med att välja mina strider, kanske kan uppfattas som att jag är släpphänt, har valt ut några ämnen som känns viktiga och håller på dem. Vi har ju lite större ålderskillnad men jag lovar att Vilmas trots kommer att sammanfalla med Antons prepubertet, har redan sett tendenser hos båda =) Men, men... om 25 år längtar jag nog tillbaka.
Kram på er

Anonym sa...

//Sara

Anonym sa...

Ja det är ju bara att gilla läget. Lilla damen har nu kommit på att hon har en egen vilja och den skall mätas med andra viljor. Ibland är det svårt att vara konsekvent men det är ju det hon behöver så att hon ser vad som gäller. Vissa saker kan hon ju få besluta - om konsekvenserna är måttliga...
Ni är så kloka och sätter ramarna bra sedan är man ju bara människa...
God fortsättning/ma/farmor

Unknown sa...

Ja vi gillar läget :) Sååå illa är det ändå inte, det blir säkert värre innan det vänder. De goda stunderna väger ändå upp med råge än så länge. Vi försöker nog också välja våra kamper även om de kommer ganska tätt just nu när Rut gärna vill peta i lillebrors ansikte när han sover... Jag kan tycka lite synd om Ida som får bära lasset här hemma på vardagarna. Idag har det iallafall varit toppenväder och vi har varit ute hela dagen så nu längtar vi till juli och trädgården.

Kram