fredag, april 26, 2013

Bilen rullar vidare

Efter att jag bytte till sommardäck har det väsnats en del och hjulmuttrarna lossnar. I fredags när jag åkte med Valter till Astrid Lindgrens barnsjukhus efter att han trillat på näsan från soffan var jag orolig att vi skulle tappa ett hjul på E4:an; bilen drog väldigt mycket bensin samt att det lät "bånk-bånk-bånk", kändes inte alls bra. Men vi var tvungna att åka och kom faktiskt både dit och hem. Såhär i efterhand var det kanske inte så smart att ge sig ut och åka med bilen och Valter fick komma med hem igen utan mer än en översyn. Det visade sig iallafall idag att skruven, som håller bromsskivan på plats när man tagit loss fälgen, lossnat och hamnat innanför fälgen så när jag skruvat fast hjulet måste den hamnat i kläm. Det var ganska mörkt när jag bytte hjul så jag måste ha missat den lille skruvrackarn. Men nu sitter den som den ska igen och bilen låter som ett lätt vindbrus när den susar fram i vårvärmen.

Inga kommentarer: