torsdag, april 21, 2011

Biltvätt

Ja nu har jag skrivit så mycket ont om denna bil så här kommer lite gott för att väga upp det hela. Idag tog vi oss till Idas föräldrar i Hallsberg, dörr till dörr på 2:18. I bagaget hade vi bl.a en rejäl barnvagn och en resväska med hela familjens kläder och prylar för en veckas semester. Med i bilen fanns även vår katt som för övrigt sov hela vägen, väldigt snällt. Och det är nu jag kommer till poängen... motsvarande resa med kära SJ och SL hade tagit ca 1h längre varit 100% trängre och med åtminstone 10% risk för en större försening. Nu känns det värt varje krona att ha köpt den där bilen för -ja jag gillar att vara bekväm och det är jag beredd att betala för. Så tack SJ (ja ja banverket också) för er dåliga service och trånga vagnar. Ni har verkligen gjort det prisvärt för oss att köpa en bil!

När vi kom fram sköljde jag av det pollen som bilen samlat på sig men när svärfar kom hem ifrån jobbet plockade han fram schampo, sämskinn, avfettning, högtryckstvätt och vax så efter en dryg timme är bilen uppgraderad från "bättre begagnad" till "rätt okej". Det var riktigt kul att få pyssla bilen och nu känns den mer som vår bil. Nu behöver vi bara dammsuga insidan. Men nu får det vara nog med bilprat ett tag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vågar man säga - slutet gott, allting gott? Hoppas det är slut på krångel o bök nu. Bilägande skall vara kul, säger en som just har upptäckt att motoroljan ligger på marken under bilen.....
Kram från Hallsberg till Hallsberg

Unknown sa...

Ja det tycker jag. Nu är det bara detaljer kvar. Och läckage i styrservon. Men det ska förhoppningsvis bli åtgärdat imorgon.