söndag, april 03, 2011

Oracle Database

Jag har tänkt ge mig på en Oracle certifiering efter sommaren så just nu sitter jag och förbereder en virtuell maskin i XCP miljön där jag tänkt installera Express versionen som är gratis för att ha någonstans att öva. Det känns väldigt spännande att få jobba med en ny leverantörs programvara, efter studietiden har det mest blivit Microsoft. Att få köra UNIX känns också väldigt kul.

En av huvudanledningarna till att jag valde Oracle och inte t.ex IBM är att Oracle lyckats väldigt väl med att sälja in sina plattformar hos de kunder jag suttit hos, det finns många uppdrag där. Sedan har Oracle och Microsoft en hel del gemensamt med t.ex ramverk i form av Java/.Net.

1 kommentar:

admin sa...

Det låter ju jätteroligt. (Jag förstod nog inte allt men jag fattade att du tyckte det var väldigt spännande och kul)

Ha det gott!

Kram Sara