tisdag, december 19, 2006

Jul

Vissa har det bra! Idag börjar mitt jullov som kommer att fortsätta tills den 17 januari. Inte så illa. Alla julklappar utom två är inköpta och det känns väldigt bra. Vad ska jag göra med en hel månads jullov? Efter att ha läst hårt under hösten har jag ett tempo i kroppen som jag inte vill tappa, vad ska jag nu hitta på? Jag har börjat med att köpa en domän, www.alucinor.eu. Alucinor motsvarar svenskans hallucination/dagdrömma på latin och en eu domän kan väl vara skoj? Min första tanke var att använda den som sandlåda för att lära mig ASP men det kanske går att göra något annat kul med den? Har du något förslag?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Om du inte vet vad du ska gora kan du borja med att varva ner, t.ex. aka till Liljansbadet (tror jag det heter) och bada bastu, simma i den svala simbassangen och knacka nagra Carlsberg Hof. Hoppas ni far en bra julhelg!

Unknown sa...

Bra idé! Jag ska försöka ta mig dit imorgon. Det verkar som att det heter Liljeholmsbadet och ligger vid Hornstull.

Anonym sa...

Mjaee...det ligger bredvid Stockholms stadion pa valhallavagen, samma vag som KTH, strax intill Liljansskogen. Som ung tavlade jag for stockholmsstudenterna och vi forlade vara traningspass i Liljansskogen. Omkladningsrum hade vi pa stadion.

Anonym sa...

ok, nu dok det upp i min rostiga hjarna, GIH-badet hette det. Lycka till!

Unknown sa...

Aha! Nu hittade jag det, http://www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx?id=60175
Det finns tydligen ett gym med vettigt pris också. Tack pappa!