tisdag, december 12, 2006

Tangentbordsproblem

Min och Idas katt Felix tycker om att jaga muspekare, det är tydligen inte det enda han gillar hos datorer. I fredags precis innan jag skulle iväg tuggade/klöste Felix med kraft och frenesi i mitt stackars tangentbord, det bör kanske tilläggas att jag har en relativt ny bärbar dator som jag är väldigt nöjd med. Han lyckades klösa loss ett antal tangenter helt och ytterligare några satt löst innan jag såg vad som hände. Idag ringde jag för att försöka få tag i nya tangenter, det var bara tangenterna som det var fel på så det kändes korkat att byta hela tangentbordet (som dessutom skulle kräva mer tid och energi för att byta). Några lösa tangenter såldes inte men jag kunde få köpa ett tangentbord och montera själv för 500kr exkl. moms och frakt. Som tur är tittade jag lite mer noggrant på de tangenter som lossnat och det visade sig att med lite pill och tålamod gick det att få fast dem hjälpligt så att det åtminstone går att skriva. Tur för Felix som slipper gå hela julen utan julmat.

1 kommentar:

Fam Blomberg sa...

Tycker ni uppfostrar er katt dåligt. Tinto skulle aldrig göra något sådant! :-)
// Mia