fredag, december 01, 2006

Ljummet

Ja det kändes lite tråkigt att examensarbetet som jag gjorde i Karlstad inte var fint nog för KTH:arna. Anders Västberg som är studierektor här sa att "arbetet är välgjort och fint skrivet men inte nog djupt". Gosh, han kanske skulle se sig omkring, skolan är full av happyhackers som inte kan annat än Micro$oft, hur djupt är det? Nu är det väl inte så illa som det låter eftersom jag redan har fått klartecken för sommarjobb hos Nordicstation och antagligen kommer att få göra ett exjobb hos dom. Det som grämer mig lite är att jag plöjde ner mycket tid och energi i exjobbet i Karlstad och nu är tvungen att göra samma sak igen. Den här gången vill jag ha betalt. Martin och Maria har fått en son! Klockan tre inatt fick jag ett SMS ifrån Martin där han skrev att de var på väg in till BB och nu imorse pratade jag med honom. Skönt med lite glada nyheter. På vägen till skolan läste jag om i tidningen om Budapest, jag har varit där en gång och det var mysigt. Jag är nog lite fascinerad av de forna öststaterna, de har så mycket historia som jag inte fått läsa om i grundskolan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, härliga tider :) Hade vi skrivit våra C-exjobb i Sundsvall hade det dugit som D-nivå, i alla fall mängden sidor. En C-uppsats där ska vara ca 20 sidor och en D-uppsats ca 40. Men sen är det ju innehållet också.

Men kommer du in på ett bra företag så blir ju exjobbet roligt plus att du kanske får betalt...