söndag, november 26, 2006

Gott och blandat

Helgen har varit produktiv så det förslår. Igår var jag och hjälpte en av Idas arbetskamrater med att flytta och idag har vi hunnit med att olja in möbler, handla och springa en sväng. Jag tror att när jag inte tränar får jag dåligt samvete och klagar på Ida, igentligen är det bara mitt eget fel. Samma sak i affären när jag propsar på att vi ska handla nyttig mat, tråkigt grovt bröd och så. Det handlar inte om att jag inte tycker det är gott med något sött emellanåt utan att jag får dåligt samvete av det. Dessutom måste jag visa hur nyttig jag är.

1 kommentar:

Fam Blomberg sa...

Hi, hi, det där låter bekant. Bara till att masa sig upp tidigt på lördagsmorgonen och springa en runda så att man kan vara trevlig människa resten av dagen/helgen.

Jag blir tokig på Mia när hon köper hem godis för jag vet att det är jag som äter upp det. Annars tycker jag att det svåraste är att hon kan klara sig en hel dag på en macka medan jag börjar småäta efter ett par timmar utan riktig mat.

//Martin