måndag, november 06, 2006

Gött mos

Helgen spenderades hos svärföräldrarna och det bjöds på den ena läckerheten efter den andra. Det häftigaste var fisksoppan som jag trodde skulle vara läskig eftersom den innehåller både musslor och räkor men den var faktiskt riktigt god. Jag är glad att jag vuxit ifrån min inte-våga-smaka attityd.

På lördagen var vi iväg med Idas mormor och tände ljus på kyrkogården i Nora där mormorns karl ligger begravd. Efteråt stannade vi och åt lunch på stadshotellet i Nora. Buffé med fiskgrattäng, biffar och både kokt och stekt potatis, såser och sallad. Vilken frossa! Denna orgie av mat avslutades på söndagen med Idas pappas världskända fläskfilégryta med banan och svamp. Jag tror att jag spricker snart.


powered by performancing firefox

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gött med mat! Själv har jag proppat i mig den ena pizzan efter den andra denna "helg". Blev någon hamburgare också, och så får vi inte glömma det bästa: Bernadettes köttfärspaj. Mmmm!

Anonym sa...

Hi from the land of kangaroos, meat pies and holden cars!!!

You haven't tried anything like meat pie, mashed potato and mushy peas with gravy at Harry's Cafe de Wheels in Sydney. No tables and chairs - just some logs to sit on or just stand...Harry's Cafe de Wheels is in fact a caravan, but very famous - open 24 hours and has had celebrities like Elton John, Elle McPherson and other big names that I just can't think of now....yup true it is famous and has been going since 1932 or thereabouts!!! Come on down and try it!!!