måndag, november 06, 2006

Dasher

Är ett program för att mata in text utan att använda tangentbordet. Det fungerar väldigt bra trots att det är något av en prototyp och kommer att göra underverk för handikappade. De som utvecklar Dasher har förutom att använda musen (handen) för att kontroller inmatning även testat att styra det med andning och ögon. Om du vill prova så finns en java-applet.

Eftersom jag är lite avundsjuk på min brors webserver som kör Unslung så letade jag idag efter något motsvarande. Det jag inte är så glad i med hans system är den begränsade prestandan. Jag vill ha en server utan fläkt men med tv utgång och ljud (gärna en håddisk också), en stationär mediaspelare med andra ord. Problemet är att det är svårt att kombinera dessa krav och klämma in dem i min begränsade budget. Idag hittade jag något som skulle uppfylla de funktionella kraven, då finns naturligtvis inte priset tillgängligt. Företaget som säljer burken heter Lilla Fabriken och finns här i Stockholm. Annars är det här en ganska trevlig lösning =).


powered by performancing firefox

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du söker en mediaspelare är det denna du skall ha: http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=130357

Den ligger högt på min önskelista...

//Martin

Unknown sa...

Den var lite för bra.. och samtidigt billig. Usch.