torsdag, november 16, 2006

Webgruppen

Jaha, då var jag med i webgruppen vid Tekniska Högskolans Studentkår, innan har det fungerat så att webgruppen hör till en mailinglista och rättar eventuella fel som kan uppstå på hemsidan. Det är också så att hemsidan som ligger uppe kanske ska komma att byggas om under en inte allt för avlägsen framtid.



Om sidan ska byggas om blir det nog så att den får byggas om ifrån grunden. Just nu baseras den på Zope som säkert är en smidig lösning i sig men som tar tid att sätta sig in i och dessutom är det kodat i Python. Jag känner mig inte helt övertygad om att det är den mest lättunderhållna kodbasen.



Regnet skvalar ner men i eftermiddag ska jag köpa mig ett par nya joggingskor så att jag kan komma igång med lite konditionsträning igen.





powered by performancing firefox

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Har ni lite att göra där på KTH så kan ni ju ta och göra om Mittuniversitetets webbplats. Bland det rörigaste jag skådat. Jag som tyckte att Karlstads var rörig, hehe.

Lycka till med joggingen förresten!