onsdag, november 15, 2006

Multikul

Ja det har hänt en del sedan förra veckan. Det har blivit mörkare ute och mitt halsont har ebbat ut. Men förutom det så har jag fått bekräftat att Matematik I och fortsättningskursen i C# gick riktigt bra, 4:a resp. 5:a blev det -gôtt mos!



Bredbandet har kommit till Rydbo. Eller snarare smalbandet (128 kbit), men band är det iallafall så nu kan jag plugga hemifrån. En av administratörerna för KTH:s VPN har varit så snäll att ge mig ett konto så jag kommer åt i princip allt hemifrån som jag kommer åt ifrån skolan. Dessutom har KTH en SCP tjänst som gör att jag kan hantera filerna på mitt användarkonto här hemifrån (utan VPN). Jag saknade det i Karlstad, det lär ha funnits en kort period men sedan tagits ur bruk efter ett intrång.



I helgen var jag på middag med biologerna vid Stockholms Universitet och det var skoj. Men såhär i efterhand borde jag ha låtit bli att försöka pissa från taket, det var ett halt gammalt koppartak med mer lutning än väntat.





powered by performancing firefox

Inga kommentarer: