måndag, december 04, 2006

Yin/yang

Jag har så mycket som jag vill skriva men jag får lov att börja någonstans och se hur långt jag hinner innan jag ska fortsätta att arbeta på en arkitektur i en lab. Att se ett besluts positiva resp. negativa resultat i förtid är lite av en börda för mig. Om det inte är brottom förståss, då jag kanske glömmer att fundera innan jag handlar. I det vanliga fallet har jag tid och då funderar jag först en stund, tänker ut några för/nackdelar och kommer fram till att det inte är en så bra idé. Som att köpa stereo. Klart att jag vill ha en men behöver jag den, verkligen, nej. Att i en konversation med mig kritisera någon tredjes persons handling kan leda till att jag tar på mig rollen som syndabock eftersom jag ofta kan försvara den tredje personens handlande och då blir den andra personen irriterad. Hängde ni med? I helgen bakades det lussebullar med kessella. Jag har inte så stor erfarenhet av lussebullsbak men med kessella blev dom väldigt saftiga och goda.

Inga kommentarer: