tisdag, maj 08, 2007

Frånvaro

Till en början var det mest sjukdom som höll mig ifrån datorn men nu är annat på tapeten. Vi har haft problem med kabelmodemet hemma och försökt få tag i en helpdesk som bara har öppet när ingen vettig människa har tid att ringa. Vilken tur att jag blev sjuk så att jag ficka tag i dem. Såklart är det inte helpdesken jag vill ha tag i utan någon som faktiskt kan hjälpa mig och då är det helt fel att ringa dit visade det sig. Nu har jag iaf talat med Arne Bergman som verkar vara ansvarig för L-Com som är vår internetopperatör. Som du ser har jag inte länkat till L-Coms hemsida, prova att Googla så får du veta varför. Arne tyckte att vi skulle prova att koppla bort den trådlösa rautern men det hjälpte inte och nu ska vi antagligen få ett nytt lånemodem som förhoppningsvis fungerar bättre. Värt att notera är att modemet inte fungerar alls sedan igår då jag råkade plugga in rauterns nätdel i modemet och eftersom modemet gick på lägre spänning är det nu kapputt. Inget internet för mig alltså.

1 kommentar:

Akke sa...

Hmm...kommer ihag nar du lekte med dyrbara CPU:er.
Annars kan du ge en hint till fastighetsagaren som installerar PLC..power line communication.