tisdag, maj 01, 2007

Femte frågan

Rätt svar på förra veckans fråga var Émilie du Châtelet.

Det känns inte särskilt häftigt att ställa faktafrågor som går att lösa med en sökmotor på mindre än fem minuter. Innan jag kommer på någon annan typ av frågor eller bygger ett system för att hantera svar utan att visa dem tills tiden gått ut kommer jag att försöka ställa frågor som inte har svar. Åtminstone inte än.

Bergs Timber B aktiens köpkurs låg senast på 79,00 kr. Den har gått väldigt bra på sista tiden men kommer den att fortsätta på samma väg? Veckans fråga är: vilken köpkurs kommer den att ha när börsen stänger på fredag? Ju tidigare man svarar ju mer poäng får man. För att svaret ska räknas som rätt behöver det vara inom 2,00 kr ifrån den rätta kursen. Svarar man idag får man 3 poäng, imorgon 2 poäng och så vidare tills på torsdag då man får 1 poäng för rätt svar. Observera att senast dagen för att svara är på torsdag.

8 kommentarer:

Fam Blomberg sa...

Det var ju jättekul att sitta och googla...

Rätt svar denna veckan tror jag är 66 kr.

//Broder M

Anonym sa...

70 kr

Anonym sa...

78 kr.

Fam Blomberg sa...

Jag har en bra fråga:

Den som först skickar noterna till "rid över skog" av Björn Isfält vinner valfri gentjänst.

//Broder M

Anonym sa...

Bergs Timber producerar sågade trävaror. Största användningsområdet är bygg och största marknaden är GB. Jag tror på en fortsatt god marknad för detta segment. Företaget är dock litet och vad som helst kan hända. Jag tror på ett pris på 85 kr vid stängning på fredag.

Henrik H

Unknown sa...

Broder M: Jag lyckades inte hitta några noter men om du är snabb och hittar vart i stockholm jag ska ta mig för att skaffa dem så är det inte för sent än.

Anonym sa...

Martin var närmast. Stängningskurs var 76 kr.

Anonym sa...

Broder Henrik Konstaterar nöjt att kursen 070629 står i 86,25 kr...