tisdag, maj 22, 2007

Kristi himmelsfärd & Järnvägen Cup

Idag ska vår ISP komma förbi med ett nytt modem så förhoppningsvis ligger det i brevlådan när jag kommer hem. Det har varit med skräckblandad förtjusning jag har varit utan internetuppkoppling de här dagarna. Jag har inte kunnat hjälpa till med KRK:s hemsida på kvällarna och inte kunnat blogga så jag har varit tvungen att koppla av och gjort annat vilket kanske inte är så dumt efter att ha suttit och programmerat i åtta timmar. Får se hur det blir nu.

I helgen var jag och Ida iväg och hälsade på hennes föräldrar och yngsta lillasyster Ellen i Hallsberg. Vi lyckades tajma det så väl att just den här helgen spelades Järnvägen Cup, en grästurnering i Handboll. Ellen står i mål i två lag och jag passade på att fotografera lite. Det är jättesvårt att fotografera idrott med en kamera som tar en sekund på sig att fokusera, så fort något händer som man vill fotografera trycker man på knappen och en sekund senare när bilden tas har allt redan hänt. Men jag har en lösning på gång: Pentax K10D. Här är en av de mindre misslyckade bilderna, det är Ellen som står i mål:

Det gick så bra för de två lagen som Ellen spelade för att hon blev dubbelbokad i finalspelet men till slut blev damjuniorerna delad trea och flicklaget tvåa efter att ha förlorat finalen med ett mål. Jag hade väl aldrig trott att det skulle vara så kul att titta på sport men efter att ha tittat en hel dag hade det inte varit fel att få spela lite.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ett alternativ till Pentax K10D skulle kunna vara Nikon D80 som är väldigt trevlig att fota med. Jag kan förövrigt ge dig ett rätt bra pris på en sådan med objektiv :)

Anonym sa...

Är det verkligen bollen som ligger brevid den just stupade kämpen? Ser väldigt lustig och liten ut.

Anonym sa...

Öhhhh...McFly... jag såg just i texten att det hela rör handboll... bra att läsa ordentligt ibland. Jag tar till baka att bollen ser liten ut men vidhåller att den fortfarande ser konstig ut.

Unknown sa...

John: Nikon verkar ha minst lika bra kameror men jag skulle helst se att den jag köper har bildstabilisator och gärna väderskydd. Jag har tittat lite men inte hittat någon sådan ifrån Nikon. D80 verkar verkar i övrigt vara nästan identisk med Pentax K10D. Det kommer nog att ta ett tag innan jag bestämmer mig och övertalar mig själv om att det är värt pengarna =)

Anonym sa...

Känner igen det där med att det tar 1+ sek att ta bilder med en del kameror. Men en bild fick du till iaf :)