söndag, juli 15, 2007

Helg igen

I helgen som var började jag skriva på ett inlägg men av någon anledning postades inte det och här är vad som blev kvar tack vare Bloggers autosave funktion:

Ännu en helg kan räknas till historien. Igår var vi bjudna på födelsedagsfest hos Idas sommarstudent, vi åt chokladfondue. Fonduen var baserad på vit choklad, annars kan man göra den med mörk.

Efter det beskrev jag kursen i elektoraukustisk musik som var intressant på många sätt och till sist hade jag klistrat in en liten länk till det verk som jag och en kille som heter Jorgo komponerat. Verket framfördes på slutkonserten och blev godkänt.

Där jag jobbar sysslar vi med i huvudsak två saker, den ena är olika nivåer av webbutveckling och den andra är data warehouseing. Om jag sköter mig (vilket jag har för avsikt att göra) kan jag få möjlighet att certifiera mig inom något av dessa områden. Certifieringen innebär att jag pluggar ungefär som i skolan och sedan skriver ett prov. Om jag blir godkänd på provet (eller proven) så kan företaget ta mer betalt för mig, jag kan bli erbjuden fler uppdrag och om jag i framtiden skulle bestämma mig för att byta jobb så har jag lättare för att få ett nytt. Så vilket område ska jag satsa på om jag får chansen? Uppe till höger kan du rösta.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nice :)
Ni har inte snålat på basen i alla fall =)

admin sa...

Jag tyckte det var riktigt bra, duktigt.

// Sara

Akke sa...

En kompositor i familjen, vad trevligt!

//Pa

Unknown sa...

Nej basen är nästan viktigast så den kan man inte snåla på =).

Ja, nu krävs det inte särskilt mycket för att få kalla sig kompositör men tack ändå =).

Fredag idag -gött mos!