lördag, juli 07, 2007

Lördagen den 7:e juli

Igår var det Rydbofestivalen här på Björkvägen 26 med långväga gäster ända ifrån Uppsala. Som vanligt blev det trevligt men som omväxling prövade vi att varva den grillade maten med raclette, smält ost med diverse tillbehör. Det måste vara något av det onyttigaste jag ätit men jag kan inte säga att det inte var gott... känns mönstret igen? Till maten dracks diverse öl, vin och sedan whiskey. Vi hade ingen efterrätt men det var nog lika bra, ingen hade orkat äta den ändå.

Idag är jag inte helt kry men efter familjepizzan har kroppen åtminstone börjat att återgå till det normala. Jag har ätit onyttigt nästan hela veckan som gått och i torsdags missade jag ett simpass p.g.a jobb så nu känner jag mig skapligt motiverad till att komma igång och träna.

Dagen har inte varit helt bortkastad, jag har hunnit med att rita en bild i Gimp. Programmet är gratis men väldigt kraftfullt och innehåller de flesta funktioner man kan önska sig.

Under arbetet med bilden följde jag den här beskrivningen. Det svåraste är att få skuggorna på metalldelen av handtaget att se bra ut eftersom de målas på frihand och i just det här fallet använde jag musen istället för pennan.

5 kommentarer:

Akke sa...

Jadrigt elegant!

Unknown sa...

Tack!

Fam Blomberg sa...

Snyggt jobbat broder!

Anonym sa...

Snyggt Erik, var får du allt ifrån????
/Ma

Unknown sa...

Tjae, jag trollar fram det ur GNU licensen =)