lördag, juli 28, 2007

Opensource hos Microsoft?

Ja även Microsoft har fått upp ögonen för denna "fluga" (se Internet). De har bland annat hjälpt Mozilla projektet med att porta Firefox till Windows Vista. Under tiden vid KaU och KTH kom jag i kontakt med MSDN licensen, den innebär att studenter får använda mjukvaran gratis mot att inget vettigt skapas med hjälp av den (man får inte ta betalt o.s.v). Det hade varit fint med en helt öppen licens åtminstone för studenter, kanske inte alla produkter men iaf Visual Studio?

När jag slirade runt på Wikipedia på jakt efter information om Firefox sprang jag på information om novellen med samma namn. Det var länge sedan jag läste den men vad jag minns var den okej, det har senare gjorts en film baserad på boken och ett spel (som för övrigt var Ataris enda spel på Laserdisc) baserat på filmen.

Inga kommentarer: