tisdag, juli 01, 2008

Juicy

Mmm tänkte jag. En brämhultsjuice till extrapris -perfekt, just vad jag behöver efter en tuff dag på jobbet och med en hemresa med busstrejk och ersättningsbuss att se fram emot. Jag gillar brämhults. De verkar göra både god och nyttig dricka, tyvärr något dyr så därför köper jag den inte särskilt ofta.

Just den här smaken hade verkligen det mesta man kan begära; nyttig -check, fin färg -check, juste konsistens -check. Den var tillochmed billig! Synd bara att den smakade urk. Jag borde väl ha tänkt till när det står morotsjuice på förpackningen. Smaksynnapserna fick spasmer, fullkomligt groteskt! I vanliga fall kan jag gnaga i mig en bit morot eller två på McDonnalds istället för pommes för att stilla mitt dåliga samvete men aldrig mer morotsjuice. Nu har jag provat och jag går aldrig tillbaka.. även om det kittlade lite skönt i äcklignerven.

2 kommentarer:

admin sa...

Ja... vad ska man säga. Jag är lite imponerad att du alls köpte en morotsjuice, imponerad OCH förundrad att du drack den. När man tittar på bilden så der det ut som att det gick åt en del ändå.
Kanske "nyttig, färg och konsistens" vägde upp smaken?

Jag litar i alla fall på din bedömning och kommer inte att prova. Morötter ska tuggas anser jag.

//Sara

Unknown sa...

Ja.. jag åt en rejäl chokladkaka till och var likssom tvungen att skölja ned den. Vad kan jag säga, Ida har gjort mig till ett realisationsfreak.