onsdag, september 20, 2006

Förkylning

Ja då var den här, höstens första förkylning. Det blev godkännt resultat på kontrollskrivningen men nu på fredag är det labprov i Mathematica (liknande Matlab). Programet är väldigt smidigt och intuitivt med en gigantisk hjälpfunktion som beskriver allt i detalj. Det enda jag behöver vara orolig över är de matematiska kunskaperna som tyvärr inte är på topp då hjärnan förvandlats till en klump hårgelé. Igår var jag och åt middag med Ida hos min bror och hans sambo, min syster var också där. Väldigt trevligt och god mat, laxfilé med kokt potatis och sås. Det var nog första gången som jag ärligt kan säga att jag uppskattade vitt vin. Jag trode inte att söder var så mysigt och med tvärbanan var det inga problem att ta sig dit, det får bli fler gånger. Jag har svårt för transformationsmatriserna, vet inte om det beror på att jag är förkyld eller om det har med något annat att göra. Det ser så enkelt ut: Ax=b...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så det är här du håller till =) Du läser i KTH och jag på mittuniversitetet.. Bra dumma vi är som läser vidare =P

Anonym sa...

Jodå det är la bra.. Om jag läser för att jag tycker det är skoj kan vi ju låta vara osagt :)

För tillfället läser jag TCP/IP-nät (50%-fart) och Wireless Interntet-access (25%), så jag läser bara på 75%-fart. (Blev av med en mattekurs för att jag redan har mer än tillräckligt.)

Men det känns ändå som det är högre tempo än i Karlstad ^^