tisdag, september 12, 2006

Sommaren går i sinus

Varmt -kallt, varmt -kallt, varmt -kallt ... Men en sak är säker -det börjar likna höst. Mina nya glasögon har kommit och jag har använt dom sedan dess, till skillnad från mina gamla som jag bara använde när jag läste, tittade på tv eller motsvarande. De fungerar bra men det känns udda att se ansiktet på människor även på håll samtidigt som det blir mer besvärligt att sitta i en full vagn på Roslagsbanan och inte veta vart jag ska titta eftersom det plötsligt finns ansikten överallt. På fredag är det kontrollskrivning i Algebra och jag känner mig ganska väl förberedd. Jag ska jobba igenom avsnittet som läraren gick igenom idag på determinanter och inverser men sedan har jag gjort vad jag kan, förutom att jag ska repetera.
Under Onsdagen ska ett UML diagram som beskriver det spel som jag ska skapa i C# kursen vara färdigt att redovisa. Jag är ganska färsk när det kommer till spelprogrammering (och alla hål det finns att trampa i när det kommer till synkronisering osv.) så det kommer att bli intressant. Här nedan bör det finnas en bild som visar det nuvarande diagrammet:
I övrigt känns Rydbo fortfarande bra. Idas föräldrar kommer och hälsar på i helgen och Ida fyller år på måndag. Jag har en idé om vad jag ska köpa till henne så det känns som att jag har det hela under kontroll.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena border, kul att se att du skriver lite i din blogg. Vad använder du för verktyg till att rita UML diagram?

Jag har fått igång min server igen men än så länge har den bara en tom webserver och inget mer men det kommer väl någon regnig dag.

Ha det gott

//Martin

Unknown sa...

Jag är förvånad själv =). Programmet jag använt heter Fujaba och är skrivet i Java, du kan hitta det här: http://www.fujaba.de/. Det är ganska litet och behändigt men än så länge har jag bara provat att rita klassdiagram. Det ska gå att generera kod också, åtminstone klasser och deras medlemmar med arv.