onsdag, september 13, 2006

Kod

Efter att ha kodat i ~12 timmar visar det sig att laborationen inte var helt obligatorisk ändå. Jag har iallafall lärt mig att asynkron i vissa fall slår synkron överföring. I mitt lilla spel kan jag använda mig av .NETs egna Berkely Sockets och slipper uppfinna julet igen, det jag inte visste ifrån början var att det även finns ett dolt stöd för trådar inbyggt. Inte så kul med dolt i vanliga fall men just nu vill jag ha ett enkelt skal för att kunna skicka data mellan klienter och server, då passar det här utmärkt. Det blev ingen matte idag men imorgon är den sista gruppövningen innan kontrollskrivningen på fredag så programmeringen kanske kommer att bli lidanande, för första gången?. Nu är det dags för mer designmönster. Idag ska vi visst prata om Adapter och ngt mer..

Inga kommentarer: