torsdag, september 28, 2006

Frisk

Nu har förkylningen retirerat åtminstone tillfälligt. I helgen arbetade jag ikapp det jag tappade under förkylningen så nu är jag i fas igen vad gäller uppgifterna vi ska ha gjort i matematiken. Många ligger efter och jag kan förstå dem, tyvärr blir inget bättre eller lättare av att klaga. Speciellt inte i mattens rena och uppriktiga värld. Jag tror kanske att jag börjar tycka om matematiken, där kan jag vara säker på att få en föreläsare som vet vad han/hon talar om och som oftast brinner för ämnet. Transformationsmatriserna börjar fastna och de verkar väldigt smidiga när man arbetar med objekt i 3d i t.ex ett spel. Tyvärr blir beräkningarna ganska tröttsamma redan vid tre dimensioner. Igår gick vi igenom bl.a mönstret "Prototype" på designmönsterföreläsningen och allt verkade frid och fröjd ända tills på slutet när det visade sig att många inte förstod alls vad det handlade om, för att inte tala om att majoriteten inte hört talas om pekare. Som tur är för mig har jag läst vid KaU innan och skrivit länkade listor och trädstrukturer tills fingrarna blött. Här nedan är några anteckningar ifrån föreläsningen, jag har börjat att använda min tablet.

Inga kommentarer: