onsdag, oktober 04, 2006

Voj-voj

Eftersom jag har ungefär en timmes resväg till skolan har jag börjat gå upp klockan sex för att kunna vara i skolan till klockan åtta. Det är lite jobbigt nu när det är mycket att göra och jag kommer hem sent på kvällarna. Men det går. På fredag är det kontrollskrivningsdax i Matematik 1, jag ska ta mig tid och repetera imorgon. Inför den förra skrivningen hann jag inte repetera alls men då kände jag mig mer på hugget, jag får försöka sova lite längre imorgon och se om det hjälper. I helgen ska vi till Stugan, jag har inte varit där på länge (som vanligt) så det ska bli skoj. Extra kul nu när mamma och Claes styr stället. Ida har inte varit där förut så det ska också bli kul. Och jag fyller år. Bredband i Rydbo är ingen enkel fråga men nu verkar det som att vi fått tag i L-Com som är vår kabeltv leverantör och genom dem ska vi kunna få 128kbit/s för 140kr/månad vilket verkar rimligt. Jag är övertygad om att Henrik hade ett kabeltv-modem ifrån när han bodde på potatisen men nu vet jag inte vart det tagit vägen så det blir till att köpa ett nytt för en tusenlapp. Spelet som jag utvecklar som en del av C# kursen är nu spelbart, man startar en server någonstans och ansluter till den med valfritt antal klienter över tcp/ip. Ett problem är att det kan lagga lite då alla förflyttningar konfirmeras hos servern, man skulle kunna säga att den agerar proxy för klienten, mellan inmatningen och det visuella gränssnittet. Det är inte klart än och kommer säkert aldrig att bli eftersom jag har mycket annat att göra. Idag kl 11:30 ska det redovisas och på tisdag/onsdag nästa vecka är slutredovisningen. Här är ett UML diagram (jag vet att det inte är snyggt modellerat):

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis i förskott!

Åh fräckt att koda ett spel!

Påbyggnaden jag läser nu verkar knappt inkludera någon programmering alls utan det verkar mest vara teoretiskt. Synd, jag som gillar att koda :)