tisdag, oktober 24, 2006

Lättnad

Matematik I tentan gick nog vägen, jag är känner mig ganska övertygad om att jag åtminstonde lyckades uppnå godkännt. Resultatet får jag inom tre veckor och tills dess får jag vara nöjd med magkänslan. Nu när två kurser tagit slut börjar två nya; "Applikationsutveckling för internet" och "Arkitektur och design av globala applikationer". Den första handlar om att bygga dynamiska hemsidor i asp eller php och javascript med databas back-end. I den andra kursen kommer jag att lära mig att bygga en bra global applikation med avseende på design, säkerhet och transaktioner. Det blir nog bra, den första kursen påminner väldigt mycket om kursen "Databasteknik" som jag läste i Karlstad. Ingen av kurserna kräver någon speciell kurslitteratur förutom den som finns online och nu när jag snart får bredband hemma ser jag fram emot att kunna arbeta mycket mer hemifrån. Det är en sådan lättnad att ha skrivit tenta, svårt att beskriva. Bilden är tagen i Hallsberg ifrån Idas föräldrars gamla lägenhet mot järnvägsstationen. Posted by Picasa

Inga kommentarer: