fredag, oktober 13, 2006

Bilder

Nu har jag tagit hem Picassa och förhoppningsvis kommer det att bli lite smidigare att ha med bilder i blogen. Bilden här till vänster kommer ifrån i somras när jag arbetade på hemtjänsten i Karlstad. Nästan varje dag cyklade jag förbi stadsparken och vid nästan varje tillfälle önskade jag att jag hade tid att stanna till och promenera ett varv. När sommaren sedan höll på att ta slut och jag visste att jag skulle hamna i Stockholm gjorde jag slag i saken. Idag ska jag äta lunch med min syster på KI, hon är där och går kurs och det är inte varje dag så det gäller att passa på att äta lunch med henne när tillfälle ges. Den andra delen av Mathematica laborationen som handlade om sannolikhet var barnsligt enkel. Alla frågor som ställdes fanns besvarade i det kursmaterial som fanns på hemsidan. Det är nästan så att jag skämms. Ska vi inte få prova ens lite själva? Bilden här till höger är tydligen något som Picassa självt lägger till. Det kan jag bjuda på eftersom det är gratis programvara. Posted by Picasa

Inga kommentarer: