måndag, oktober 09, 2006

Att refaktorisera eller icke refaktorisera

Mitt spel är sågott som klart men det går att förbättra mycket. Som exempel skiljer jag på de olika former av meddelanden som finns med hjälp av en enumerator. Alla meddelanden ha möjlighet att innehålla all information men skiljs åt med en enumerator. Mycket onödig trafik och ett par stygga switch satser när meddelandet ska vidarebefodras till rätt metod under behandlingen. Om jag haft gott om tid hade jag inte tvekat en sekund utan refaktoriserat så mycket jag orkat. Tyvärr ska det vara klart -helst idag. Är det värt att refaktorisera? Helgen var trevlig och jag hann tillochmed med att padla lite kanadensare. Min äldsta bror med fru bjöd på ostbricka med frukt och det var väldigt gott. Jag tittade på kontrollskrivningen som jag borde ha skrivit i fredags men missade p.g.a. otittande i kalendern, den såg inte alls omöjlig ut. Snarare lättare än den första.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, att faktorisera eller inte. Svårt det där =) Du får helt enkelt gå ut och leta upp en prästkrage (kan vara svårt nu dock) och dra av blommbladen och se var det slutar.

Good luck.