söndag, januari 14, 2007

Alla goda ting är tre

I veckan var jag på Idas inrådan iväg och klippte mig på School of hair till den nätta kostnaden av 100 kr. Ganska lagom pris. Det enda besväret var att eftersom dom skulle ha prov i helgen så var frisören extra noggrann och skulle dessutom klippa mig med sax och kam, ingen maskin alls. Det tog ungefär 2,5 timmar allt som allt och till slut trodde jag att röven skulle falla av. Men det blev väldigt bra! Rean är inte slut än och igår var jag till MQ för att se om de hade något fint (och billigt). Det slutade med tre Melka skjortor och ett par Levis jeans. Jag har verkligen förnyat min garderob sedan jag flyttade hit och nya glasögon dessutom. Efter turen till Täby var det dags för cocktailparty i Barkarby i andra änden av stan. En och en halv timmes resväg via Centralen. Hemresan tog lite längre tid. Partyt var kul och drinkarna smakade som de skulle och vi var hemma runt fyra. Det var en ganska frisk blandning av folk på festen; alltifrån en kille som var med och styrde en gemensam resebyrå-café till en annan som inte gjorde någonting. Kul blandning.

Inga kommentarer: