onsdag, januari 24, 2007

Livssituation

Mitt liv känns behagligt. Jag hade kunnat bo närmare skolan men då hade jag inte fått uppleva värmen ifrån elementet på Roslagsbanan efter att ha stått och huttrat. Det är skönt med en mjukstart även om den börjar klockan sex på morgonen.

Det är kul att plugga, lärarna i de nya kurserna är trevliga och engagerade, de brinner för sin sak och det är väldigt kul. Om jag inte hade pluggat här så hade jag antingen varit arbetslös i Karlstad eller arbetat på hemtjänsten eller något annat icke-data relaterat, jag hade iallafall inte arbetat inom FoU.

Mycket står på spel i februari månad då det visar sig om jag kommer att få sommarjobbet eller inte och i så fall vilka uppgifter jag kommer att ha.

Det är riktigt trist att äta matlådan själv.

Inga kommentarer: