fredag, januari 19, 2007

Blogger

Det stör mig att editorn som används för att posta till bloggen inte skapar en enhetlig layout på texten. Titta på min tidigare post om XML scheman, texten har olika mellanrum beroende på om den finns under h3 eller h2. Dessutom gillar jag inte att den slänger in dubbla </br> taggar när jag vill ha mellanrum mellan styckena. Måste jag alltså på egen hand använda <p></p> för att få det som jag vill? Jag testar...

Stycke som spänner över felera rader men inte innehåller någonting speciellt av värde och med en radbrytning någonstans mitt i. Det snöade imorse och det snöar fortfarande bla bla bla. Snart är det helg och det ska bli trevligt. Kanske bio ikväll bla bla bla. Radbrytning.
Fortsättning på texten som är i samma stycke men efter radbrytningen och den innehåller fortfarande inte något intressant. Snart är det sommar bla bla bla. Felix gillar eltandborstar och toaletten behöver städas bla bla bla. Här tar stycket slut.

Nytt stycke men ingen radbrytning. Ett kort stycke det här, jag orkar inte skriva så mycket. Idag börjar ekonomi kursen och det ska bli kul.

Det var som tusan. Alltså borde all text skrivas i en extern editor som klarar av att hantera textflöde på ett vettigt sätt och sedan klistras resultatet in i bloggers HTML editor. Inte så smidigt men resultatet blir iallafall bra.

Inga kommentarer: