fredag, februari 02, 2007

Axel -fortsättning

Efter att ha tagit tag i problemet med min fortfarande ömmande axel har jag nu varit på besök hos min husläkare i Åkersberga. Jag ringde och beställde tid för ett par veckor sedan och fick en tid nästan direkt men den kunde jag inte ta eftersom det krockade med en föreläsning. Nu har jag alltså varit där. Det tog ca 3 minuter tills domen föll... eller snarare inte föll, röntgen i Täby. Idag fick jag kallelsen och den 7:e februari är det dags. Snabba ryck.

Det är klart att jag ångrar att jag inte tagit tag i det här tidigare men jag har räknat med att det ska läka och försvinna, det har det inte gjort. När det hände (i maj) försökte jag förgäves få tag i en läkartid vid vårdcentralen i Kronoparken men däremot lyckades jag få tag i en sjukgymnast som undersökte mig och gav mig ett par övningar. Det tråkiga är att jag fortfarande kan säga att jag gjorde vad jag kunde, det var inte akut så jag kunde inte åka till sjukhuset och jag kunde inte få någon tid inom sommaren vid vårdcentralen.

Inga kommentarer: