tisdag, februari 06, 2007

Trevligt problem

Men ändå ett problem, jag har två jobb på gång. Sedan i höstas har jag haft kontakt med Nordicstation och jag ska dit nästa vecka för att diskutera i första hand sommarjobb. Igår ringde Martin och frågade om jag kunde C#, han kände någon som kände någon som trodde att det kanske kunde finnas ett jobb för mig i Stockholm. Nu har jag fått mejl ifrån 10TON och känner mig lite i kläm.

Först och främst ska jag gå färdigt de kurser som jag går nu; Avancerad datahantering med XML och Industriell ekonomi. Mest för att det är intressant. Efter det kommer jag inte att kunna ta ut någon examen, den är ungefär 15 poäng bort. Under period fyra kommer jag (om jag fortsätter att läsa) att gå en kurs och en halvfarts kvällskurs i Datormusik, det känns som ett bra tillfälle att smita ifrån och få lite smak på arbetslivet.

Med tanke på att jag kanske inte får något av jobben så känner jag mig ändå ganska säker, det finns alltid skolan att falla tillbaka på. Ponera att jag får ett av jobben, vilket ska jag välja? Det som antagligen kommer att väga tyngst är det faktum att jag haft kontakt med Nordicstation sedan i våras, det skulle kännas lite fult att tacka nej nu. Men sedan då? Jag jämför:

EBI systemsNordicstation
Omsättning 15 Mkr
Antal anställda 14
Geografi>1km, vid Valhallav.

Äh, det där gick inte så bra. Det är svårt att hitta information om företagen men det verkar som att EBI systems är mycket större och har fler anställda som delar kakan. Hos EBI skulle jag få arbeta med deras Platinum plattform som fått mycket positiv kritik från bl.a Bill Gates. Nordicstation är däremot mer konsultinriktat, mer varierande arbetsuppgifter.

Jag ska hälsa på Nordicstation nästa vecka och efter det vet jag förhoppningsvis lite mer.

Inga kommentarer: