lördag, februari 10, 2007

Tack Sara!

Under våren 2006 arbetade jag och Mats med vårt examensarbete för Landstinget i Värmland. Idén till det hela kom ifrån min syster som arbetar vid hudmottagningen på sjukhuset. Vi hade aldrig räknat med att få ut någon ersättning i form av pengar för arbetet vi lade ner -vi var så glada att få hjälpa till någonstans där vi kunde både tillämpa våra kunskaper och göra nytta att vi inte brydde oss särskilt mycket.

För någon månad sedan träffade jag min syster och döm om min förvåning när hon talar om att vi kommer att få en viss ersättning. Att sedan Mats avstod sin del gjorde att jag helt plötsligt hade möjlighet att investera i lite ny elektronik, så det har jag gjort nu. En skärm, portreplikator (för att få DVI-D) och ett nytt tangentbord blev det. Rena rama julafton! Här är en bild på prylarna, portreplikatorn är den lilla L-formade plastiga saken som datorn står i nere till vänster om skärmen:

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh härligt! Vad är det för skärm? Widescreen-LCD-skärm ska jag också investera i någon gång.....i framtiden, hoppas att de sjunker i pris lite först.

Unknown sa...

Dom är inte jättedyra, den här kostade 3500kr och vad jag minns var det inte länge sedan en likvärdig kostade fem gånger så mycket.

admin sa...

Vad roligt, men jag tycker kanske inte att du ska tacka mej, det är du och Mats som gjort jobbet.
Det är dej/er Väl unnt, jag blev lite förvånad själv när min chef kom och frågade efter ditt personnr.

// Stolt Syster Sara