tisdag, april 03, 2007

Quaero::Log forts.

Den här gången började jag uppe på berget med extern antenn som jag fäste uppe på ryggsäcken. Allt ser bra ut tills jag på vägen ner måste sakta in för att passera en dagisgrupp. Efter det verkar den inte riktigt repa sig. Jag förstår att den tappar positioneringen när jag går in på ICA men på vägen dit promenerar jag på trottoaren och under ett par byggställningar (som förresten finns överallt här). Det kom ett förslag att jag skulle ta med hur noggrann positioneringen är så det blir väl nästa steg.

Hittade lite info om chippet:

Horizontal Position Accuracy
Autonomous<2.5 m
SBAS<2.0 m
Velocity Accuracy
Speed<0.01 m/s
Heading<0.01°
Time To First Fix
Hot start - Autonomous<1 s
Warm start - Autonomous<35 s
Cold start - Autonomous<35 s
MS Based - GSM coarse time<0.6 s
MS Assisted - GSM coarse time<5.3 s

Källa: http://www.sirf.com/products/GSC3LTProductInsert.pdf

2 kommentarer:

admin sa...

Coolt, ser ut som spindelmannen svingat sej i sina nät.

// Sara

Unknown sa...

Ja tyvärr =)