tisdag, mars 27, 2007

Droppen

Som fick den redan fulla bägaren att rinna över. Nordea må vara en av Sveriges största banker men det är långt ifrån den bästa och det bevisade de än en gång ikväll. Under veckan som kommer ska jag se till att byta till någon annan.

Lite kul egentligen, jag låter en okänd programmerare bygga ett system som förvaltar mina tillgångar. Systemet fungerar inte men jag byter inte eftersom någon nisse säger att de har tillfälliga problem. Hur länge och ofta kan man ha det? Det luktar unken kod och dålig skalbarhet lång väg.

8 kommentarer:

Fam Blomberg sa...

He, he, lysande. Det är väl ungefär vad man kan förvänta sig av en bank som förlitar sig på en skraplott för säkerhet...

Anonym sa...

Fint :)

Jag har Swedbank och den funkar finfint, dock suger räntan. E-sparkonto har relativt hyfsad ränta dock: 2,60 %

Brorsan har ICA-banken som ska ha riktigt bra räntor faktiskt, säger han i alla fall... han är ganska ekonomomisk av sig :)

Unknown sa...

Ja Swedbank verkar sköta sig men jag tror att jag bestämt mig för att inte välja en av de största bankerna, Kaupthing tycker jag verkar mest intressant just nu. Efter att ha besökt deras kontor kanske jag ändrar mig.

admin sa...

Swedbank kan också få tekniskt fel under inloggning. Något låg ränta men har du funderat på madrassen.

// Sara :)

Akke sa...

Vi kan erbjuda 5,4 % som vanlig sparranta i National Australian bank eller Commonwelth bank.

Unknown sa...

Undrar om det skulle fungera? Jag menar att vara kund till en bank som har sitt säte på andra sidan jorden. Webtjänsterna borde bli stabilare eftersom det är relativt få kunder som använder dem på natten men å andra sidan brukar uppdatering av programvara genomföras just då. Det hade varit ganska häftigt att ha lönekontot på andra sidan jorden =)

Anonym sa...

Hej du, jag råkade ut för samma meddelande både igår och idag - från samma bank. Rolf har bytt till ICA och Forex. ICA verkar ta lite mer tid på sig för överföringar men räntan är ju bättre där. Spännande med din undersöknig - du lägger väl in alla tänkbara variabler vid din jämförelse???!!!
/Ma

Unknown sa...

Nej jag frågar runt lite och hör vad folk har att säga och sedan väljer jag en helt annan bank som ingen vet något om =)