lördag, mars 17, 2007

Nordiska museet

Hastigt och lustigt ringde mamma igår och bjöd mig med till Nordiska museet för att se på min mormors brors Jans monter. Just nu låter museet vissa samlare ställa ut en del av sina samlingar och Jan samlar på diverse prylar och pinaler (inte skräp). Eftersom han dessutom är pensionär passar han på att hänga vid sin monter och berätta om föremålen för besökare och det är mycket uppskattat. Idag var även mormor och hennes syster och min bror Henrik med (min mormor har även hon en bror som heter Henrik).

Dessutom fanns en utställning om Nils Nilsson Skum en same som blev känd konstnär under tiden han försökte dokumentera samernas liv. Nu ska jag iväg på födelsedagsfest/inflyttningsfest. Hoppas du får en trevlig helg!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen Erik, kul med snabbt införande av en kul dag. Det var jättekul att du kunde komma, det blir ju lite snabba beslut ibland. Mormor pratar mycket om besöket på museet och att få träffa två syskon och två barnbarn samtidigt! Fina utställningar fick vi också se!
Kram ma