fredag, mars 02, 2007

XMLChess 0.0.3

Efter att ha hackat vidare med rekursionen kan applikationen nu flytta pjäserna enligt en XML fil. Här nere är ett exempel på skolmatt i XML formatet:

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<game>
  <moves>
    <move from="e2" to="e4"/>
    <move from="e7" to="e5"/>
    <move from="f1" to="c4"/>
    <move from="b8" to="c6"/>
    <move from="d1" to="h5"/>
    <move from="g8" to="f6"/>
  </moves>
</game>

Och resultatet (nu i IE 7, tack för det Martin):

Nu till något helt annat. Efter att jag flyttat till Stockholm har jag såklart förändrats av miljön runtomkring, till det bättre eller sämre men förändras gör vi hela tiden. Om jag skulle fortsätta att vara samma ödmjuka kille som tidigare skulle (som jag tror) framtida kollegor och kunder använda mig som dörrmatta mer eller mindre och därför skulle jag vilja bättra på mitt självförtroende men eftersom jag inte har någon plan eller kan mäta resultat vet jag inte om det fungerar. Det kanske räcker att flytta hit och klara mig på egen hand i en mer prestationsinriktad miljö? Om någon anser att jag blivit stöddig får ni gärna berätta det för mig. Det är inte meningen att stöta bort de människor som fanns i mitt liv innan flytten, som jag älskade då och som jag fortfarande älskar.

Inga kommentarer: