torsdag, mars 08, 2007

Internationella kvinnodagen

Grattis alla kvinnor! Eller? Ska man gratulera ett faktum? Grattis sten till din hårdhet, grattis fåglar till er flygfärdighet! Nej det är klart att man inte kan säga grattis, antagligen borde jag sörja att kvinnan i samhället generellt sett får mindre betalt och oftare blir utnyttjad men det har jag redan gjort efter att ha sett Lilja 4-ever och min systers otacksamma slit. Men jag kanske behöver göra det varje år för att det verkligen skall räknas, då verkar det vettigt eftersom den inträffar årligen.

Nog med tokigheterna. Jag är tacksam för att ni finns. Utan er skulle min värld vara väldigt tråkig där borta där själarna förvaras.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kvinnor här, kvinnor där, kvinnor, kvinnor everywhere.

Det är tur att de finns <3

Anonym sa...

Ja nog är det tur att vi finns - annars skulle inte ni heller finnas!! Tack för att vi uppmärksammas men utan er skulle inte vi finnas..../Skrivet av en mor i södra Dalarna

Unknown sa...

Jag kom på nu att eftersom det är "mansdagen" resten av året så är det väl inte mer än rätt att kvinnor får EN dag till att börja med.

Anonym sa...

Very generous of you Erik!! and appreciated!

admin sa...

Heja dej Erik !
Och heja alla andras kommentarer. Själv är jag inte så mycket för kvinnodagen, när jag jämför med mina vänner lever jag i det mest jämställda förhållandet, när det gäller jobbet så ska man väl inte ha mer i lön för att surfa och fika.. ha ha, nu var jag lite ironisk. Skämt åsido jag var inte på ngt vidare humör när jag kom hem men det är nu avhjälpt, tack vare er är jag glad igen.
Förrästen vad ska <3 föreställa?
Jag kan tänka mej två saker.(hihi)
Hoppas ni alla får en bra helg, på sö åker jag till Sthm igen så vi ses väl Erik.
// Sara