söndag, mars 11, 2007

Vår

Nu är den på väg! I Hallsberg hade det kommit blomster (se bild), någon som vet vad de heter? Kul att så många uppmärksammade min text om kvinnodagen!

I fredags var vi på bio med Idas föräldrar. Vi såg Nina Frisk, en film om en tjej som arbetar som flygvärdinna men tyvärr är filmen oerhört fattig på känslor och när filmen tar slut har jag svårt att greppa vad den egentligen handlar om. Karaktärerna är tyvärr väldigt svenska och tillbakadragna.

Under helgen har det blivit en del kluddande i Lasses (Idas pappas) ritblock som Ida gav honom i födelsedagspresent. Han använder det inte så mycket själv så vi hjälpte honom litegrann.

Det är förvånansvärt rogivande att fylla med glada färger, lite som en fattigmansterapi.

Imorgon börjar jag med exjobbet och är ganska nervös nu. Jag ska vara där klockan nio och det första jag ska göra är att installera programvaran som behövs eftersom teknikern varit sjuk.

6 kommentarer:

Fam Blomberg sa...

Tjohej broder!

Hoppas att första dagen på Ex-jobbet var trevligt och att du fick en riktig värstingmaskin att leka med.

Den gula blomman heter vintergäck och är en av de första att visa sig på våren.

//Broder M

Anonym sa...

Åh, härligt med vår!

Det känns lite skumt att vintern redan är över - känns inte som den riktigt kom igång.

Det slaskar för fullt här uppe i norrland också, så nu hoppas till och med jag att våren är på gång!

Fam Blomberg sa...

Idag har jag sett blåsippa och tussilago.

// Mia

Unknown sa...

Lyx! Våra lökar börjar komma upp hemma i rabatten.

admin sa...

Hej !

Skönt när våren kommer, fast det säger jag när varje ny årstid närmar sej, (fast inte VÅREN då),
här i Värmalnd ligger vi visst efter, igår var det drygt 9 grader men ändå rå kallt på nåt sätt och det närmaste vårtecknet jag kom var ett färggrannt godispapper i gräset. Inga blommor här än.
Jättefina teckningar, vad duktigt du är.

// Sara

Unknown sa...

Nu kan jag tyvärr inte ta åt mig av äran eftersom jag tillsammans med Ida bara fyllde i konturerna, ja det var jag som målade blomman svart. Vissa Orkidéer är väl svarta? Våren ska tydligen dra sig tillbaka ett par grader igen, den var för tidig sägs det men hav förtröstan ty den kommer tillbaka.