onsdag, mars 07, 2007

Usch

Jag har så mycket att skriva att jag inte vet vart jag ska börja. Det har inte blivit så mycket skrivande på sista tiden men det får jag sota för nu.

Examensarbete

I förra veckan talade jag med min handledare tillika en av delägarna av Nordicstation och fick en mindre chock när jag fick veta att de andra studenterna skulle börja redan nästa vecka. Min planering var att jag skulle läsa 190% nu under sista perioden och sedan framemot sommaren börja med exjobbet men det går inte nu. Jag borde ha förutsett det här eftersom jag vet att två kursare som går "vanligt" program kommer att börja med sina exjobb nu men det gjorde jag alltså inte. Det är möjligt att det skulle gå att läsa de kurser jag planerat och ha examensarbetet vid sidan av men eftersom jag vill arbeta kvar efter exjobbet vill jag ge ett gott intryck.

Mitt i alltihopa får jag svar angående extrajobbet på Sony Ericsson och får höra att det går ut på att prova spel, prova spel och få betalt för det! Men det tar också tid... tid tid tid. En dag heldag i veckan fick jag just höra av den förra killen som hade jobbet. Men det är också en möjlighet att få in en fot där, men vill jag det?

I nästa vecka börjar jag iallafall arbeta med examensarbetet, uppgiften har blivit godkänd av examinatorn på skolan och nu behöver jag bara hans underskrift och den ska jag få imorgon efter tentan. Arbetet kommer i stort att gå ut på att använda .Nets API för att kommunicera med en inbyggd GPS enhet i mobiltelefon. Det finns oändliga möjligheter och egentligen inga begränsningar alls, applikationen kommer att vara en prototyp och det finns inga fastställda krav. Till en början ska den klara av att meddela när man närmar sig en viss punkt men jag har betydligt större idéer än så. Vi får se vad det blir.

Amigan lever!

Som att det vore en nyhet? Det var länge sedan nu som jag stiftade bekantskap med denna underbara tingest. När någon undrade om man kan låta själen omvandlas för att fortsätta livet på Internet kan jag nu säga att det är fullt möjligt. WinUAE är emulatorn som gör det möjligt för mig utan Amiga hårdvara att spela spel och köra Workbench. Tamagotchi my ass, Popolus 2 regerar!

Helgen

I helgen som kommer ska jag med Ida till Hallsberg och på fredag ska vi på afterwork i Örebro, afterwork? Hoppas våren har kommit längre där för här slutar det aldrig att slaska och det börjar spritta i benen efter en löptur i skogen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Asså fatta va grymt att företagen hör av sig till dig! Jag tycker du ska försöka få in en fot här och var nu när du har chansen. Men nu vet jag ju inte hur ditt schema ser ut, det verkar vara en del att göra.

Sony Ericsson hade ju inte varit helt fel att få in foten i heller...

Lycka till!

Unknown sa...

Nu har jag tackat nej till extrajobbet, det finns ingen möjlighet. Jag måste prioritera examensarbetet. Synd att inte du bor närmare så att jag kunde rekommendera dig.

Anonym sa...

kan man inte få spelen hemskickade och skriva hemifrån? Dock skall man väl ha senaste hårdvaran för att spelen skall kunna göra sig rättvisa... och det har inte jag, men ändå...

Unknown sa...

Jag vet inte exakt hur det fungerar förutom att man först ska provspela spelen och sedan paketera dem och skicka upp dem på sajten så att kunderna kan ladda ned och spela dem. Rent praktiskt hade det gått att jobba varsomhelst med det här men då går poängen lite förlorad tyvärr, att få lära känna de som arbetar där och visa hur engagerad och driven man är. Hårdvaran är nog av mindre betydelse i det här sammanhanget, den kan dom antagligen låna ut.

Anonym sa...

Tycker jag kanner igen min lille gosse nar det borjar bli for mycket. Det ar bara att satta sig ner och planera med penna och papper och lagga pa 50% for ickeonskade fordrojningar. Annars leker livet for dig just nu ser det ut som. Grattis!
Betraffande Amiga sa skankte jag bort 1200:an innan jag akte, bara sa att du vet.

Unknown sa...

Det är svårare att tacka nej till roliga saker. Ja det känns ganska bra nu, hoppas att det håller i sig. Jag förstod att den var tvungen att försvinna, tur att inte jag var hemma annars hade jag propsat på att få ta över den =)